Victoria Beckham je nevjerojatno
talentirana i svestrana. Poznata kao pjevačica, uspješna modna dizajnerica,
poslovna žena, model, glumica, spisateljica, a uz to uzorna majka, savršena
supruga i odlična kuharica, Posh se nedavno potvrdila i kao dizajnerica
automobila.
Ne radi se naravno o bilo kakvim
automobilima, za koje su dovoljni obični profesionalni dizajneri, nego o specijalnom,
luksuznom izdanju Range Rovera Evoque.
Naime, usporedo
s plasiranjem svog najmanjeg terenca (koji je osvojio brojne titule kao "naj"
automobil godine), tvrtka Land Rover uposlila je lani Victoriju Beckham na
mjesto rukovoditelja kreativnog dizajna. Rezultat suradnje gđe Beckham i
dizajnerskog tima Land Rovera je ekskluzivan model s njenim potpisom, koji će
biti proizveden u svega 200 primjeraka a koštat će 80.000 funti.
Victoria je
izjavila da je prije početka rada "napravila opsežna istraživanja“
guglajući dizajne "jahti, luksuznih zrakoplova i starih automobila",
da bi time inspirirana mogla dizajnerskom timu skicirati svoju "ljubav
prema bezvremenom i klasičnom dizajnu". Pri tom ju je također vodila želja
da "njen suprug David bude ponosan vozeći ovaj automobil".
Unutrašnjost
automobila krase kožna sjedala – mekana poput luksuznih ženskih torbica, koja su ukrašena
"bejzbol obrubom“ – što im dodaje sportski, tj. čvrst, "muški" štih. I unutrašnji i vanjski
dijelovi obogaćeni su ružičasto-zlatnim detaljima po uzoru na Victorijin Rolex, koji je već na prvom sastanku
fascinirao Land Roverovog direktora za dizajn Gerryja McGoverna zbog sklada suprotnosti "muškog sata
i vrlo elegantnog, ženstvenog zgloba". Konačno, tamna boja automobila i
zatamnjena stakla stvaraju dojam sigurnosti i odlučnosti, baš kao i naočale na
Victorijinu licu.
Dakle, auto
ima očiti osebujan Victorijin pečat u tome što spaja elemente tzv. visoke mode i sporta, "ženstvenu i muževnu stranu", te ispunjavajući njenu
želju da se svatko tko u njega sjedne "osjeća posebno i snažno zbog
njegove kvalitete i izrade". Osnaženi vlasnici će uz automobil (osim
potvrđivanja muževnih/ženstvenih karakteristika i diskretne psihoterapije) dobiti
i set dizajnerskih kofera te etui za priručnik s potpisom
"Posh Spice".
Za pretpostaviti je da je "modna ikona“ više nego dobro
plaćena za ovaj (inače složen i zahtjevan) posao industrijskog
dizajnera jer je britanskoj tvrtki Land Rover (sada, zanimljivo, u vlasništvu
indijskog Tata Motorsa) omogućila da svoj "posh“ (otmjen, elitni) auto
s njenim imenom prodaje za dvostruku cijenu od osnovnog modela, koji
košta 28.000 do 44.000 funti. Ciljana skupina kupaca su bogati Kinezi, koji će
sebi uz nekog Van Gogha spremno pribaviti još pokoji skupi evropski statusni
simbol.
Kako su sve manje razlike u mehaničkim komponentama, najvažnija osobina automobila postaje dizajn.Stoga proizvođači očajnički trebaju one (bili oni dizajneri ili ne) koji će im osigurati konkurentnost nekim "neviđenim“ kreativnim rješenjima. Takva rješenja moraju ne samo dati automobilu poseban, "individualan“ izgled nego i inkorporirati u njega određene ideje – individualizma, slobode, uspjeha, luksuznog stila života itd. – koje će ga prodavati.
Upravo zato je Victoria
Beckham odličan odabir za dizajnersko lice. Bivša članica popularne grupe
Spice Girls, supruga slavnog nogometaša, uspješna modna dizajnerica i
"kraljica stila" – sve svoje društveno
priznate kvalitete prenosi na brand. Osim toga, s bogatim iskustvom
kreiranja odjeće za vazda nove sezone, može i ovdje lansirati, jedan za drugim,
"model nove sezone“ automobila koji će nadmašiti "model prošle
sezone“. Kad se tome doda njen neosporan marketinški
talent, jasno je da bi ona, i da
ništa značajno ne radi, samo svojom prisutnošću uvelike doprinijela prodaji
ove velike skupe igračke.
Svakako, ovaj posao pokazuje da nema kraja Victorijinoj
talentiranosti i svestranosti. Ona doista izgleda kao "jack-of-all
trades” (onaj koji zna sve zanate), kako joj tepaju britanski mediji; skoro kao moderna, ženska verzija renesansnog l'uomo universale.
Kao što je svima poznato, svoju je kreativnu karijeru započela kao članica pop
grupe Spice Girls. A nakon raspada grupe i pokušaja
solo pjevanja kreativno se preobrazila u model, dizajnericu, spisateljicu i
poslovnog mogula, te u odanu suprugu i majku.
U svijet
mode ulazi 2000. godine kroz vrata za modele. No uskoro dizajnira "limited-edition" liniju traperica za Rock & Republic, da bi zatim pokrenula
svoj traper brand "dvb Style" i
od 2008. počela s vlastitom modnom kolekcijom – uspinjući se sve više kao "modna
ikona“ (zbog čega se vjerojatno i posmrtno grize modni kritičar Blackwell koji
joj je dodijelio prvo mjesto na svojoj listi najgore odjevenih osoba 2007. godine).
Njen
dizajnerski opus, osim odjeće, uključuje i vlastitu liniju sunčanih naočala (nazvanih,
naravno, "dvb naočale") te luksuzne
ručne torbice i nakit. Sve te kreacije, kažu poklonici Victorijinog imena, krase originalnost, elegancija i ekskluzivnost, što se očituje u ekskluzivnim cijenama.
Beckhamovi su (kao par) dizajnirali i niz parfema,
praćenih promotivnim materijalima s provokativnim "intimnim" fotografijama koje pozivaju kupce da omirišu i slijede ženstvenost/muževnost, ljubav i
strast kakvu oni imaju i svima ponosno prodaju.
Tako je
poduzetna Victoria u modni biznis pogurala i svog supruga Davida, koji više
nije poznat samo kao vrhunski nogometaš nego i kao mljac, mljac model i,
naravno, dizajner.
Čini se
jedino da bi David mogao odustati od golišavih poziranja, kako je nedavno
izjavio, zato što je njegovoj dječici neugodno da ga svugdje viđaju intimno
izloženog (a možda mu je neugodno i zbog ona dva nevoljna slikara koji su
morali oslikati divovski mural na Manhattanu, i to ciglu po ciglu, dio po dio
njegovih muževnih tjelesnih atributa – koji prodaju "funkcionalne i
udobne" H&M muške gaćice).
Svestrana i poslovno poduzetna Victoria uspješno se snašla i u filmskim i spisateljskim vodama.
Osim uloge
u filmu Spice World, snimla je pet TV
"reality“ dokumentaraca: Victoria's
Secrets (2000), Being Victoria Beckham (2002), Real Beckhams (2003), Full Length & Fabulous: The Beckhams'
2006 World Cup Party i Victoria
Beckham: Coming to America (2007). Svi su postigli visoku popularnost jer su
beskrajno zanimljiva sadržaja, mada ga neki nazivaju "orgijom
samo-zadovoljenja" (The New York
Post).
Kao
spisateljica potpisuje dvije knjige: autobiografiju Learning to Fly (2001) i modni priručnik That Extra Half
an Inch: Hair, Heels and Everything In Between (2006), koje su munjevitom
brzinom postale bestselleri. (Ne treba ni spominjati da je nakon toga i David
također postao pisac, i to priča za djecu o nogometu.)
Uz knjige je inače vezana i jedna mala nezgoda. Naime, jedan je španjolski
novinar 2005. bezobrazno citirao Victoriju da je tobož rekla: "Nikad u životu nisam pročitala
knjigu". Ona je kasnije razjasnila da se radilo o pogrešnom prijevodu
intervjua sa španjolskog te da je ona zapravo rekla da nikad nije imala vremena
završiti čitanje knjige jer je uvijek bila previše zauzeta brigom oko svoje
djece.
No, bezobrazni
novinari svašta pamte. Tako su npr. zapamtili i da je Victoria svojevremeno rekla:
"'Jedino što znam kuhati je mljeveno meso, što je ironično jer sam
vegetarijanka. Ali volim calzone i lazanje koje sam kuhala svaki dan u
Španjolskoj, tako da su David i dečki živjeli četiri godine na mljevenom mesu."
A onda su se čudili drastičnoj promjeni njenih kuharskih sposobnosti kad je ove
godine na svom Twitter profilu pokazala fotografiju uskršnjih kolačića i
čokoladnih figurica s tekstom ''Uskršnji cup
cakes s Romeom i Harper!". (Dakako, ima i slika žutih čokoladnih
pilića, sve upakirani u celofan s mašnicama, uz koje piše: "Tata je za
Harper napravio čokoladne piliće!".)
Eto, kad
netko misli da može sve, onda stigne biti i kreativna poslovna žena i savršena supruga i
super-mama.
Pri tom se naravno žena naradi i umori, a nekad štogod i zaboravi
ili previdi. I nije fer da joj novinari to stavljaju pod nos.
Svoju neuviđavnost pokazali su i nedavno, prilikom Victorijinog objašnjenja za Daily Mirror zašto izgleda umorno: "Ne postoji tim ljudi koji obavljaju poslove za mene... Ja sam zapravo kao svaka druga žena koja radi i koja ima puno djece, nije lako." Bezobrazni novinari opet su se sjetili da tim ipak postoji: dadilja koja je zaposlena još prije rođenja bebe, osobna trenerica, asistentica, vozač, osiguranje od 12 osoba, frizerka, PR i menadžer, te da se baš i ne čini da živi kao i "sve ostale mame".
Svoju neuviđavnost pokazali su i nedavno, prilikom Victorijinog objašnjenja za Daily Mirror zašto izgleda umorno: "Ne postoji tim ljudi koji obavljaju poslove za mene... Ja sam zapravo kao svaka druga žena koja radi i koja ima puno djece, nije lako." Bezobrazni novinari opet su se sjetili da tim ipak postoji: dadilja koja je zaposlena još prije rođenja bebe, osobna trenerica, asistentica, vozač, osiguranje od 12 osoba, frizerka, PR i menadžer, te da se baš i ne čini da živi kao i "sve ostale mame".
Eh, nije lako biti svestrano uspješan; nitko te ne razumije.
Kad ju je časopis
Glamour 2007. proglasio Ženom godine – zbog "uspješnog održavanja ravnoteže
posao/kuća-život i kao uzor u postizavanju svega toga", Victoria je
reagirala sljedećim riječima: "Više nemam potrebu biti poznatom, ali
upravo mi je slava omogućila da radim
ono što doista volim."
Uz male
sumnje u prvi dio njene izjave (o potrebi za slavom), ne izražavajući sumnju u
njene brojne talente, moramo se složiti da joj je slava definitivno pomogla da
radi ono što voli.
Jedino,
čovjeku bude malo žao ako u cijelo toj priči možda postoje i neki ghost-likovi – npr. ghost-pisci, ili ghost-dizajneri,
ghost-kuharice, ghost-dadilje itd. – koji stoje u sjeni njenih brojnih postignuća i
za čije vrijedne doprinose nitko nikada neće saznati. Ali to je samo ako....
Nema komentara:
Objavi komentar