6. svi 2012.

Svestrana Victoria Beckham dizajnirala novi Range Rover


Victoria Beckham je nevjerojatno talentirana i svestrana. Poznata kao pjevačica, uspješna modna dizajnerica, poslovna žena, model, glumica, spisateljica, a uz to uzorna majka, savršena supruga i odlična kuharica, Posh se nedavno potvrdila i kao dizajnerica automobila. 
Ne radi se naravno o bilo kakvim automobilima, za koje su dovoljni obični profesionalni dizajneri, nego o specijalnom, luksuznom izdanju Range Rovera Evoque.
Naime, usporedo s plasiranjem svog najmanjeg terenca (koji je osvojio brojne titule kao "naj" automobil godine), tvrtka Land Rover uposlila je lani Victoriju Beckham na mjesto rukovoditelja kreativnog dizajna. Rezultat suradnje gđe Beckham i dizajnerskog tima Land Rovera je ekskluzivan model s njenim potpisom, koji će biti proizveden u svega 200 primjeraka a koštat će 80.000 funti.         
Victoria je izjavila da je prije početka rada "napravila opsežna istraživanja“ guglajući dizajne "jahti, luksuznih zrakoplova i starih automobila", da bi time inspirirana mogla dizajnerskom timu skicirati svoju "ljubav prema bezvremenom i klasičnom dizajnu". Pri tom ju je također vodila želja da "njen suprug David bude ponosan vozeći ovaj automobil".

Unutrašnjost automobila krase kožna sjedala – mekana poput luksuznih ženskih torbica, koja su ukrašena "bejzbol obrubom“ – što im dodaje sportski, tj. čvrst, "muški" štih. I unutrašnji i vanjski dijelovi obogaćeni su ružičasto-zlatnim detaljima po uzoru na Victorijin Rolex, koji je već na prvom sastanku fascinirao Land Roverovog direktora za dizajn Gerryja McGoverna zbog sklada suprotnosti "muškog sata i vrlo elegantnog, ženstvenog zgloba". Konačno, tamna boja automobila i zatamnjena stakla stvaraju dojam sigurnosti i odlučnosti, baš kao i naočale na Victorijinu licu.
Dakle, auto ima očiti osebujan Victorijin pečat u tome što spaja elemente tzv. visoke mode i sporta, "ženstvenu i muževnu stranu", te ispunjavajući njenu želju da se svatko tko u njega sjedne "osjeća posebno i snažno zbog njegove kvalitete i izrade". Osnaženi vlasnici će uz automobil (osim potvrđivanja muževnih/ženstvenih karakteristika i diskretne psihoterapije) dobiti i set dizajnerskih kofera te etui za priručnik s potpisom "Posh Spice".
Za pretpostaviti je da je "modna ikona“ više nego dobro plaćena za ovaj (inače složen i zahtjevan) posao industrijskog dizajnera jer je britanskoj tvrtki Land Rover (sada, zanimljivo, u vlasništvu indijskog Tata Motorsa) omogućila da svoj "posh“ (otmjen, elitni) auto s njenim imenom prodaje za dvostruku cijenu od osnovnog modela, koji košta 28.000 do 44.000 funti. Ciljana skupina kupaca su bogati Kinezi, koji će sebi uz nekog Van Gogha spremno pribaviti još pokoji skupi evropski statusni simbol.

Kako su sve manje razlike u mehaničkim komponentama, najvažnija osobina automobila postaje dizajn.Stoga proizvođači očajnički trebaju one (bili oni dizajneri ili ne) koji će im osigurati konkurentnost nekim "neviđenim“ kreativnim rješenjima. Takva rješenja moraju ne samo dati automobilu poseban, "individualan“ izgled nego i inkorporirati u njega određene ideje – individualizma, slobode, uspjeha, luksuznog stila života itd. – koje će ga prodavati. 
Upravo zato je Victoria Beckham odličan odabir za dizajnersko lice. Bivša članica popularne grupe Spice Girls, supruga slavnog nogometaša, uspješna modna dizajnerica i "kraljica stila" – sve svoje društveno priznate kvalitete prenosi na brand. Osim toga, s bogatim iskustvom kreiranja odjeće za vazda nove sezone, može i ovdje lansirati, jedan za drugim, "model nove sezone“ automobila koji će nadmašiti "model prošle sezone“. Kad se tome doda njen neosporan marketinški talent, jasno je da bi ona, i da ništa značajno ne radi, samo svojom prisutnošću uvelike doprinijela prodaji ove velike skupe igračke.
 
Svakako, ovaj posao pokazuje da nema kraja Victorijinoj talentiranosti i svestranosti. Ona doista izgleda kao "jack-of-all trades” (onaj koji zna sve zanate), kako joj tepaju britanski mediji; skoro kao moderna, ženska verzija renesansnog l'uomo universale.
Kao što je svima poznato, svoju je kreativnu karijeru započela kao članica pop grupe Spice Girls. A nakon raspada grupe i pokušaja solo pjevanja kreativno se preobrazila u model, dizajnericu, spisateljicu i poslovnog mogula, te u odanu suprugu i majku.

U svijet mode ulazi 2000. godine kroz vrata za modele. No uskoro dizajnira "limited-edition" liniju traperica za Rock & Republic, da bi zatim pokrenula svoj traper brand "dvb Style" i od 2008. počela s vlastitom modnom kolekcijom uspinjući se sve više kao "modna ikona“ (zbog čega se vjerojatno i posmrtno grize modni kritičar Blackwell koji joj je dodijelio prvo mjesto na svojoj listi najgore odjevenih osoba 2007. godine). 
Njen dizajnerski opus, osim odjeće, uključuje i vlastitu liniju sunčanih naočala (nazvanih, naravno, "dvb naočale") te luksuzne ručne torbice i nakit. Sve te kreacije, kažu poklonici Victorijinog imena, krase originalnost, elegancija i ekskluzivnost, što se očituje u ekskluzivnim cijenama.

Beckhamovi su (kao par) dizajnirali i niz parfema, praćenih promotivnim materijalima s provokativnim "intimnim" fotografijama koje pozivaju kupce da omirišu i slijede ženstvenost/muževnost, ljubav i strast kakvu oni imaju i svima ponosno prodaju.
Tako je poduzetna Victoria u modni biznis pogurala i svog supruga Davida, koji više nije poznat samo kao vrhunski nogometaš nego i kao mljac, mljac model i, naravno, dizajner.
Čini se jedino da bi David mogao odustati od golišavih poziranja, kako je nedavno izjavio, zato što je njegovoj dječici neugodno da ga svugdje viđaju intimno izloženog (a možda mu je neugodno i zbog ona dva nevoljna slikara koji su morali oslikati divovski mural na Manhattanu, i to ciglu po ciglu, dio po dio njegovih muževnih tjelesnih atributa – koji prodaju "funkcionalne i udobne" H&M muške gaćice).

Svestrana i poslovno poduzetna Victoria uspješno se snašla i u filmskim i spisateljskim vodama.
Osim uloge u filmu Spice World, snimla je pet TV "reality“ dokumentaraca: Victoria's Secrets (2000), Being Victoria Beckham (2002), Real Beckhams (2003), Full Length & Fabulous: The Beckhams' 2006 World Cup Party i Victoria Beckham: Coming to America (2007). Svi su postigli visoku popularnost jer su beskrajno zanimljiva sadržaja, mada ga neki nazivaju "orgijom samo-zadovoljenja" (The New York Post).

Kao spisateljica potpisuje dvije knjige: autobiografiju Learning to Fly (2001) i modni priručnik That Extra Half an Inch: Hair, Heels and Everything In Between (2006), koje su munjevitom brzinom postale bestselleri. (Ne treba ni spominjati da je nakon toga i David također postao pisac, i to priča za djecu o nogometu.)
Uz knjige je inače vezana i jedna mala nezgoda. Naime, jedan je španjolski novinar 2005. bezobrazno citirao Victoriju da je tobož rekla: "Nikad u životu nisam pročitala knjigu". Ona je kasnije razjasnila da se radilo o pogrešnom prijevodu intervjua sa španjolskog te da je ona zapravo rekla da nikad nije imala vremena završiti čitanje knjige jer je uvijek bila previše zauzeta brigom oko svoje djece.
  
No, bezobrazni novinari svašta pamte. Tako su npr. zapamtili i da je Victoria svojevremeno rekla: "'Jedino što znam kuhati je mljeveno meso, što je ironično jer sam vegetarijanka. Ali volim calzone i lazanje koje sam kuhala svaki dan u Španjolskoj, tako da su David i dečki živjeli četiri godine na mljevenom mesu." A onda su se čudili drastičnoj promjeni njenih kuharskih sposobnosti kad je ove godine na svom Twitter profilu pokazala fotografiju uskršnjih kolačića i čokoladnih figurica s tekstom ''Uskršnji cup cakes s Romeom i Harper!". (Dakako, ima i slika žutih čokoladnih pilića, sve upakirani u celofan s mašnicama, uz koje piše: "Tata je za Harper napravio čokoladne piliće!".)
   
Eto, kad netko misli da može sve, onda stigne biti i kreativna poslovna žena i savršena supruga i super-mama. 
Pri tom se naravno žena naradi i umori, a nekad štogod i zaboravi ili previdi. I nije fer da joj novinari to stavljaju pod nos. 
Svoju neuviđavnost pokazali su i nedavno, prilikom Victorijinog objašnjenja za Daily Mirror zašto izgleda umorno: "Ne postoji tim ljudi koji obavljaju poslove za mene... Ja sam zapravo kao svaka druga žena koja radi i koja ima puno djece, nije lako." Bezobrazni novinari opet su se sjetili da tim ipak postoji: dadilja koja je zaposlena još prije rođenja bebe, osobna trenerica, asistentica, vozač, osiguranje od 12 osoba, frizerka, PR i menadžer, te da se baš i ne čini da živi kao i "sve ostale mame".
Eh, nije lako biti svestrano uspješan; nitko te ne razumije.

Kad ju je časopis Glamour 2007. proglasio Ženom godine – zbog "uspješnog održavanja ravnoteže posao/kuća-život i kao uzor u postizavanju svega toga", Victoria je reagirala sljedećim riječima: "Više nemam potrebu biti poznatom, ali upravo mi  je slava omogućila da radim ono što doista volim."

Uz male sumnje u prvi dio njene izjave (o potrebi za slavom), ne izražavajući sumnju u njene brojne talente, moramo se složiti da joj je slava definitivno pomogla da radi ono što voli.
Jedino, čovjeku bude malo žao ako u cijelo toj priči možda postoje i neki ghost-likovi – npr. ghost-pisci, ili ghost-dizajneri, ghost-kuharice, ghost-dadilje itd. – koji stoje u sjeni njenih brojnih postignuća i za čije vrijedne doprinose nitko nikada neće saznati. Ali to je samo ako....


Nema komentara:

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...