27. kol 2012.

Sofia Vergara – nova medijska "zlatna kokoš"



Sve učestaliji napisi o kolumbijskoj glumici Sofiji Vergari – koji kuju u zvijezde njen seksipilan izgled, glumački talent u latino stilu i životni optimizam u doba krize – ukazuju na to da su mediji u njoj prepoznali novu "zlatnu kokoš".
Čelnici ABC televizije i Univisiona zadovoljno trljaju ruke jer su skontali da Sofijino bujno poprsje i pozamašna stražnjica, popularnost u TV seriji Moderna obitelj plus latinoamerički korijeni i veze otvaraju vrata novim projektima "edukativne" prirode namijenjenih Latinoamerikancima.

Kako su Latinoamerikanci tijekom proteklog desetljeća postali najbrojnija manjina u SAD–u, tu se radi o značajnom tržištu s mogućnošću ogromne zarade, pa su marketinške i medijske tvrtke krenule u velika osvajanja. U tu svrhu važno je regrutirati odgovarajuće zvijezde (kao što su Jennifer Lopez, Eva Longoria, Sofia Vergara itd.) koje će uspostaviti "kontakt dviju kultura", tj. omogućiti bolji proboj na to tržište "vrijedno trilijun dolara" (Forbes). Tim više što se tvrdi da su Latinosi "dvostruko više nego bijelci skloni kupnji proizvoda koje preporučuje neka slavna osoba" (comScore). 

Upravo zato Sofiu Vergaru smatraju "najvažnijom glumicom današnjice" (Forbes). Njeni su aduti: seksi izgled, trenutna mega popularnost (i titula najbolje plaćene TV glumice), autentičnost, tj. uspješno prezentiranje latino korijena, naglašeni optimizam te dugogodišnja etabliranost na latinoameričkom tržištu budući da je suosnivačica tvrtke Latin World Entertainment, "vodeće latinoameričke marketinške agencije za talent menadžment i zabavu u SAD–u" (LatinWE).
Sve to Sofiji daje imidž osobe koja "ujedinjuje različitosti dva svijeta" (tportal.hr) – naravno, pod jednom zastavom.
Osim što je svojevrsna ambasadorica kulture jer je "pronašla način kako premostiti granice kultura i jezika", tj. tržišta (promovirajući npr. Kmart, Pepsi, Burger King itd.), Sofia se također smatra i simbolom seksipilnosti žene u zrelijim godinama.
Vezano uz foto-session i intervju za rujanski broj časopisa Allure, ističe se da je "ova ljepotica pravi dokaz da se žena s 40 godina ne mora odreći ni najkraćih minica ni dubokih dekoltea, samo ih mora znati nositi s mjerom" (tportal).

Istina, Sofia dobro izgleda. Samo: zašto bi se uopće žena od 40 godina trebala odreći minice i dubokog dekoltea?
Jedini mogući razlog je što mediji i modna industrija sustavno uvjeravaju žene da su stare čim pređu ne samo 40, nego i 30, pa čak i 25 godina života. Kao da smo svi podjetinjili, tj. spuznuli na razinu pubertetlija kojima su interesantne samo cure do 20 ili 25 godina a sve iznad toga vide kao "babe", tj. "otpisane".

Ima puno žena koje su prihvatile uvjerenje da nakon četrdesete nestaju mladost, ljepota, seksipilnost i uopće mogućnost uživanja u životu. Međutim, to nestaje samo iz perspektive medija koji zarađuju na račun seksualiziranja mladog (i sve mlađeg) mesa.

A što nam mediji nude kad kolumbovski uoče da žena "i iznad 40 godina" može izgledati zanosno? Nude nam naputak da žena svoje zrele godine "mora znati nositi s mjerom". Je li? Gledajući sliku na kojoj Sofia zadiže suknju, dok joj jedna naramenica klizi niz rame i daje naslutiti da se može spustiti još niže i niže, moraš se upitati: što je tu mjera? Budući da Sofijin izgled i poza neodoljivo podsjećaju na likove iz filmova talijanskog neorealizma 40–tih i 50–tih godina prošlog stoljeća poznatih kao "ljepotice noći“ (poetski naziv za prostitutke), možeš samo zaključiti da su se drastično promijenili kriteriji i osjećaj za mjeru. Jer izgleda da se sada neumjerenost (tipa Zrče) smatra pokazateljem pameti, slobode i životnosti. Svakako, s ovakvim medijskim konceptima običnim ženama iznad četrdesete nije nimalo lako.

U spomenutom intervjuu Sofia je pokazala jednaku "umjerenost" i u svojim izjavama. Naime, glumica je "bez dlake na jeziku za časopis Allure progovorila o raznim ženskim, počesto tabuiziranim temama" (tportal.hr).

Pitate se o čemu je to Sofia progovorila svojim neodoljivim latinoameričkim naglaskom "bez dlake na jeziku" (što zapravo znači da ni dlaka ne sprječava jezik da bude brži od glave, tj. da bez razmišljanja sipa gluposti)? Nije se ona dotakla nekih velikih tabu tema (npr. seksualnog iskorištavanja u šuobiznisu i sl.), nego je pričala o privatnim stvarima, odnosno o svojoj tjelesnoj težini i veličina svojih sisa. 
Tvrdeći samouvjereno, s gotovo metafizičkim uvidom u stvarnost: "Nitko s pravim grudima obično nema mjere poput mojih" (Allure), Sofia je otkrila da nosi grudnjak "32F ili 34DD“ (što je namah postalo vijest dana u svim tabloidima).

Tako je svekolika javnost saznala više–manje točan broj njenog grudnjaka, a sve žene s manjim brojem grudnjaka i istim ili većim brojem godina zapahnuo je val depresije.
Ipak, da ih to ne bi skroz dotuklo, dobro je podsjetiti se da je planetarno neodoljiva Sofijina ljepota ipak malo potpomognuta stilistima, a ponegdje i fotošopom.
  
Druga anti–tabu izjava glumice otkriva da ona 58 kilograma, da je to njena "idealna težina" i da nikako ne voli ići ispod toga. I to ne zato što joj se tada smanji broj grudnjaka, nego zato što se smanji i pozadina, a time i osobna vrijednost. Naime, Sofia je spojila tradicionalni latinoamerički kriterij ljepote i osobnosti: "ako nemaš veliku guzicu, ne vrijediš ništa" (Allure), i suvremeni američki kriterij uspješnosti (à la Kim Kardashian): što veće dupe, veća slava – kako god da ti je prazna glava. 

Kad sve zbrojiš – obilato poprsje i pozadinu, lakoću kojom prezentira privatne, intimne detalje u javnosti pod vidom "otkrivanja tabua", trenutnu medijsku popularnost te vezu sa značajnom američkom manjinom (tj. tržištem) – više je nego jasno da zašto su financijski moćnici u Sofiji Vergari prepoznali novu "zlatnu koku".



1 komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...