Nikako
izbjeći Beyonce. Žena je postala toliko maštovita i inovativna da njena
postporođajna kreativnost nadmašuje sve druge intrigantne vijesti iz svijeta
show businessa. Takvom mentalnom izazovu teško je odoljeti.
Dakle, ponosni
su roditelji nedavno sudski zaštitili ime svoje kćeri – koja je, da se
podsjetimo, stara mjesec dana, ima šest dadilja (od kojih jedna svakako mora
znati više svjetskih jezika kako bi dijete od malih nogu učilo najmanje tri
svjetska jezika), pije mlijekce iz bočice optočene safirima, zna koju će
prestižnu školu pohađati, ponosna je vlasnica dijamantnih naušnica i narukvice
od platine, konjića-ljuljačke od čistog zlata
vrijednog 400 tisuća funti, dječje stolice designed by Swarovski vrijedne 10
tisuća funti, mini kočije vrijedne 30 tisuća funti i Bugattijevog autića. U
međuvremenu je mala princeza već zakoračila u
svijet show bussinesa sudjelujući svojim dražesnim "aa...eee...iii"
glasanjem u tatinoj pjesmi Glory (a kako je tada bila svega dva dana stara, namah je oborila sve granice uvođenja djece u glazbenu industriju).
A sada joj
je i ime sudski zaštićeno, što znači da je odlučno zakoračila u svekoliki
bussines jer za bilo koji proizvod ili poduzetničku inicijativu s njenim imenom
odmah počinje zarađivati basnoslovne sume – samo ona, tj. njeni ponosni
roditelji, i nitko drugi kome bi palo na pamet da se okoristi njenim
postojanjem.
Ovo
zaštićivanje imena voljenog djeteta je stvarno super ideja. Prvo, time je
Beyonce našla odličan način kako kontrolirati reklamiranje svoje kćeri, odnosno
sebe: Nema više novih konjskih muha s mojim (tj. mojeg čeda) imenom, nego samo
onih insekata, stvari, pojava itd. koje ja odobrim, koje mi donose ljepši,
romantičniji, moćniji, sjajniji itd. imidž – i dobre novce.
Super!
Jedino što se tu može pojaviti kao mali problem je da odnekud uskrsne neki
Indijanac s tvrdnjom da je Blue Ivy (Plavi bršljan, ili poetičnije: Modri
bršljan) ime njegove pokojne babe i naziv njene trgovine kožom, te da ga
Beyonce i Jay-Z nisu smislili nego ukrali. To bi bila glamblamaža za Beyonce, a
njeno bi nevino djetešce moglo instantno, kao u svijet businessa, zakoračiti i
u svijet sudskih parnica. Ali tu se valjda može računati na sposobnost ekipe
njenih odvjetnika naspram nekog kukavnog Indijanca.
Druga
izvrsna stvar je da – za razliku od drugih, običnih majki koje se zadovoljavaju
time da ljube, mirišu i maze i paze svoje jednomjesečne bebe – Beyonce
prvenstveno razmišlja o budućnosti svojeg čeda i ne gubi vrijeme na emocionalne
tričarije. Sve je već sređeno: i obrazovanje i pozamašna imovina i društveni
status. Mala se samo treba uhodati.
Istina,
možda će zlobnici primijetiti da su neke stvari ovdje neumjesne
ili da pokazuju da bi trebalo proširiti prava djeteta (premda to zasigurno
užasava sve one roditelje i nastavnike koji se krvavo muče objasniti da djeca
danas "imaju previše prava“). Jer, činjenica je da danas djetetu ne možeš ni
pljusku opaliti a da ono ne zove plavi telefon ili te susjed tužaka kao u doba
staljinizma, a ovdje izgleda da ga bez frke možeš tretirati kao proizvod,
stvar, robu, i koristiti kao izvor zarade – ako ga patentiraš. Ali teško je tu
sad reći jesu li povrijeđena prava djeteta, jer mala možda baš sve to i želi, a
to ne znaš jer ona još ne govori.
Jednako je
upitna i ideja da bi trebalo donijeti zakon protiv odgajanja djeteta u fikciji
da se svijet sastoji od princeza i zlatnih konjića. To se ne može jer bi
to bilo kršenje individualnih sloboda (makar one značile da roditelji mogu
doživotno sjebati djetetovu psihu). Ipak je to njihovo dijete. I tu se radi o
najboljim namjerama da se djetetu pruži "sve najbolje" – a ne o nezrelim
roditeljima.
Blue Ivy
Carter: „Što je krasan ovaj svijet: pun safira i dijamanata i zlatnih konjića.
|
Nema komentara:
Objavi komentar